Zoeken in deze blog

donderdag 11 juni 2015

Smokkelbrief Wim van der Star, Haagse Veer

Op een bladzijde dat hij uit zijn Scheepskundeboek scheurde en een potloodje schreef Wim op 6 mei 1943 een brief naar huis. Waarschijnlijk is het briefje via de vuile was naar buiten gesmokkeld.
"Hoe lang ik hier zal zitten, weet ik natuurlijk niet, want ik ben nog niet op verhoor geweest. Maar voorlopig ben ik nog niet thuis, dat weet ik wel, en ik geloof ook niet dat ik hier mijn straf zal uitzitten, maar ik zal wel naar een of ander strafkamp moeten, dat geloof ik wel"

Onder aan de brief nog een toevoeging:
7 mei Vandaag op verhoor
Denkelijk naar Vught!
Geen boeken meer!
Om alle berichten over Wim van der Star te zien kan u onder dit bericht op "Wim van der Star" klikken. In het eerste bericht een algemeen verslag over zijn rechtszaak/gevangenschap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten